martedì, maggio 25, 2010

New York Cerca un Chief Digital Officier

Potremmo definirlo il Digital Zar della città.

E' uscita una interessante offerta di lavoro per una nuova posizione di Chief Digital Officer della Grande Mela.

Un responsabile delle comunicazioni digitali con uno specifico focus sui Social Media, per "ingaggiare" e tenere informati i residenti, tra le altre cose.

Quali conseguenze trarre da questa mossa? Intanto che è una mossa significativa, che sta avendo una certa risonanza mondiale nei circoli dei digerati, degli addetti ai lavori.
E poi che forse questi Social Media davvero servono a qualcosa...

Scaricate l'offerta di lavoro (pdf)
Ecco gli "Essential Skills" richiesti:

The preferred candidates should possess the following: Extensive experience in digital media initiatives; management and development experience in digital media; knowledge of NYC Government operations and public policy; proven ability to lead and manage media services; proven project management skills; proven experience in developing and implementing marketing strategies; excellent writing and editing skills; ability to collaborate effectively with a variety of stakeholders; demonstrated ability to prioritize and allocate resources; strong verbal and written communications skills; ability to manage high-level multiple tasks and prioritize work flow; ability to manage technical and non-technical resources; expertise in management of metrics, complex data analysis and problem solving; strong presentation and facilitation skills; clear understanding of the role of information technology in a large organization; and ability to interface with executive level management and give senior level presentations.



Nessun commento: