Da Linkedin una interessante ricerca nel mindset (ovvero dentro la zucca) degli user dei social network professionali, fatta in collaborazione con TNS.
L'obiettivo era capire come e perché la ggente usa i social network (personali e professionali) e quindi dare spunti per un migliore utilizzo di questi network per le aziende / investitori etc.
Tenendo presente che l'Italia è a suo modo un po' diversa, ci sono spunti interessanti per fare dei bei pensieri.
La ricerca la scaricate qui
Io vi metto i 5 Tips (wow) su come usare i Social Network che emergono e pure il video.
L'infografica in dimensioni leggibili la trovate qui
L'infografica in dimensioni leggibili la trovate qui
Enjoy.
5 Tips For Optimizing Marketing With Mindset
By understanding the mindset and emotion across different social networks, marketers can improve relevance, engagement, and amplification of brand messages. Here are a few tips on how to tap into the professional mindset and drive results:
- Recognize the separation between personal and professional networks and the opportunities they present.
- Frame how the brand helps users gain knowledge and success on professional networks.
- Engage information-hungry influencers with exclusive content.
- Align the brand with emotion by matching messages to user mindset – casual updates versus insights-driven content.
- Build meaningful relationships by participating, sharing and listening.
Nessun commento:
Posta un commento